حدود یک میلیون اثر تاریخی در کشور وجود دارد/ فضای ایران‌هراسی را باید بشکنیم

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه حدود یک میلیون اثر تاریخی و باستانی در کشور وجود دارد که تاکنون تنها ۴۰ هزار مورد آنها ثبت ملی شده که نشانگر سطح بالای غنای تاریخ، تمدن و فرهنگ سرزمین ماست، گفت: به منظور جذب گردشگران خارجی از کشورهای مختلف برای دیدن این آثار باید فضای ایران‌هراسی را بشکنیم.

به گزارش میراث‌آریا، سیدرضا صالحی امیری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از محوطه باستانی هگمتانه اظهار کرد: به منظور پیشبرد برنامه های وزارتخانه سه نیاز اصلی داریم. نخست آن که دولت ومجلس شورای اسلامی حمایت‌های لازم را داشته باشد تا با تخصیص اعتبارات شاهد اجرای طرح های مورد نظر برنامه هفتم توسعه در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشیم.

وی تصریح کرد: شکستن فضای ایران هراسی دومین نیاز حوزه گردشگری است و باید نشان دهیم ایران 
نقطه ای امن است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: رسانه‌های بیگانه و عوامل مختلف فضای ایران هراسی را تشدید می‌کنند و تلاش داریم از طریق معرفی آثار تمدنی، گردشگری، تبلیغات اثربخش و توسعه دیپلماسی فرهنگی، جو ایران‌هراسی را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها نیاز اصلی ما برای توسعه گردشگری است یعنی هر میزان که زیرساخت‌ها توسعه یابد، میزان گردشگر نیز افزایش پیدا می‌کند.

عضو کابینه دولت چهاردهم با بیان اینکه ما حافظ میراث تاریخی کشور هستیم، خاطرنشان کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یک سازمان تخصصی است و براساس احساسات، سلایق و روابط تصمیم‌گیری نمی‌کند، میراث‌فرهنگی به عنوان یک امانت در اختیار ما قرار گرفته و باید به بهترین شکل به نسل بعدی منتقل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080400199
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha